Τρίτη 11 Ιουνίου 2019

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΩΡΟ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΜΟΥ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΟΤΑΝ ΗΡΘΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΤΟ1925 ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΟΥ, ΗΤΑΝ Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΕΡΑΗΛΙΔΗΣ

Κι εδώ ένα στιγμιότυπο στη Σεβαστή στον καφενείο.

Ο δικός μου πατέρας, καταθέτει στο ηρώων στο χωρίο μου, κάπου στην δεκαετία του '50!
Κι εκεί, όλοι τους.
Ίσως να είναι η 25η Μαρτίου, ή η 28η Οκτωβρίου, ή κάποια άλλη Εθνική Επέτειος.
Όμως αυτή η φωτογραφία έχει και κάτι άλλο, που τώρα τελευταία το έμαθα.
Το έμαθα από τον γιο του Παπά του χωριού μου, του τώρα...
Και μου είπε πως ο δικός μου πατέρας, είναι ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΑΙΔΙ που γεννήθηκε όταν ήρθαν στο χωριό, από τον ΠΟΝΤΟ μετά τον ξεριζωμό....
Κι ο πατέρας μου γεννήθηκε το 1925....
Ήρθαν από την Δράμα και τα αφιλόξενα χώματα που τους έδωσε η τότε Ελληνική Κυβέρνηση.
Βρήκαν το χωριό μου και...
Κι εδώ ένα στιγμιότυπο στη Σεβαστή στον καφενείο...

ΕΚΕΙ ΕΧΤΙΣΑΝ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΣΕΒΑΣΤΗ ΠΙΕΡΙΑΣ...
Πως λεγόταν το χωριό μου στον Πόντο;
Μα ΑΡΓΟΣ, περιοχής ΣΕΒΑΣΤΕΙΑΣ ΠΟΝΤΟΥ.
Ναι....
Πάμε τώρα αλλιώς.
Τον παπά τώρα στο χωριό μου που μου είπε αυτό το μυστικό τον λένε ΘΕΟΔΩΡΟ ΚΥΡΑΪΛΙΔΗ!
Τον τότε παπά του ίδιου χωριού, προγενέστερου του τώρα, τον έλεγαν ΧΑΡΑΛΑΜΠΟ...
Ναι, αυτόν της φωτογραφίας.
ΚΑΙ ΤΟ...
ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΩΡΟ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΜΟΥ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΟΤΑΝ ΗΡΘΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΤΟ1925 ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΟΥ, ΗΤΑΝ Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΕΡΑΗΛΙΔΗΣ.
Ο δικός μου πατέρας....
Αυτό μου το είπε πριν λίγα 24ωρα ο Πάτερ Θεόδωρος Κυραϊλίδης, της Σεβαστής Πιερίας!
Ο Πατέρας μου ήταν ο Γραμματέας της Σεβαστής και ο μόνος που διάβαζε στον καφενείο τότε εφημερίδα.
Έκανε και τον δάσκαλο...
Έτσι για να μην ξεχνάμε τις ρίζες μας..
Αυτό για να καταγραφεί και στην ιστορία αυτό το γεγονός...
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΕΡΑΗΛΙΔΗ, ΠΑΠΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΕ ΚΥΡΑΪΛΙΔΗ, ΑΙΩΝΙΑ ΣΑΣ Η ΜΝΗΜΗ....

ΠΥΡΡΙΧΙΟΣ
www.pirixios.gr
Δημήτριος Κεραηλίδης
Συγγραφέας - Δημοσιογράφος

Δεν υπάρχουν σχόλια: